Jarní tábor v Nových Hradech

„Profesor Hoffermann nalezl lék na rakovinu. Svůj objev zašifroval do svého deníku z obav ze zneužití a ze strachu o svůj život. Jeho obavy se naplnili ve chvíli, když ho postřelil jeho pomocník a deník mu ukradl. Byl zde však očitý svědek který byť otřesen z náhlého incidentu alespoň zevrubně popsal onoho pachatele který jak se mělo při vyšetřování ukázat jsem byl já. K tomu ale bylo potřeba zajistit místo činu, zajistit stopy, vyslechnout svědka a začít vyšetřování.“

Skauti se rozdělili do čtyř vyšetřovacích týmů a na každý táborový den byla připravena část hry.
Místo činu
Bylo potřeba zajistit místo činu a pokusit se zachránit postřeleného profesora. Procvičování zdravovědy a praktické procvičování jak pracovat s obsahem lékárničky a jak přistupovat ke zraněnému.
(profesor zemřel 8-D )
Zajištění stop
Zajištění stop po pachateli vyžadovalo dávku trpělivosti a plánování. Hledání diabolek nebo vlasů v lese nebyl žádný med. Odlévání sádrou v blátě nebyl úkol na chvíli. Sádra dlouho tvrdla a ani potom nebylo možné odlitek jen tak z bláta vyjmout. Navíc skauti bránily zničení stop vlastními těly (místní dřevorubec chtěl projet traktorem po cestě kde probíhala etapová hra)
Výslech svědka
Výslech očitého svědka který upozornil na střelbu a jako jediný si všiml pachatele, vyžadoval předem promyšlené otázky se správným přístupem. Svědek byl v šoku a bál se že ho pachatel bude chtít odstranit. Svědek uvedl několik rysů kterých si všiml.
(děti dokáží být velmi milé a přesvědčivé 8-D)
„Týmová práce“
Pátrání po pachateli
Pátrání po pachateli započalo ve chvíli kdy týmy porovnali nalezené stopy, které se schodovali a odpovídaly popisu některému z vedoucích. Pachatel však vycítil že mu spravedlnost dýchá na záda a tak se za včas ukryl v lese. Týmy dostali informaci, že se pachatel nachází poblíž vody a že by se mohl znovu ukázat na místě činu.
Po dlouhém čekání se pachatel se přeci jen ukázal, byl spatřen první hlídkou a po několika taktických manévrech polapen.
Vyšetřovací týmy které si rozdělili úkoly mezi své členy a reagovali pružně měli nejlepší výsledky.
Deník
Když byl pachatel dopaden, vyšetřovací týmy u něj nalezly profesorův deník. Do deníku profesor zašifroval polohu a místo kam schoval i svůj objev (poklad). Týmy měli jen omezený čas na jeho rozluštění, poté se vydali na místo kde myslely že je ukryt.
Dlouho hledali a nenalezli, potřebovali ještě další tři nápovědy aby vůbec poklad našli.
Poklad
Jeden z faktů který v životě platí je, že by jsme se měli za své dobré konání pochválit a odměnit. Podpořit tak v sobě to dobré a motivovat se k dalším podobným skutkům.

Skauti našli poklad plný sladkých odměn a tak spokojeni vyřešily další z řady etapových her.